Sunday, March 21, 2010

kuidas ma aasias kaisin.

Minu esimene reis Austraalia-perioodil.(I osa)
Reisi marsruut on jämedalt selline:
Sydney-Kuala Lumpur-Koh Phuket-Penang Island-Langkawi-Kuala Lumpur-Sydney.
Niisiis viib teekond mis Malaysiasse ja üllatus-üllatus, esimest korda elus ka Taimaale.

Lend Sydneyst-Kuala Lumpuri kestab jämedalt 8 tundi ja möödub suhteliselt mõnusalt..
Veedame pardal mõnusalt aega tarbides nii mitmedki õlled ja vaadates-kuulates filmi-muusika paremikku.ur
minu meeleheaks on menüüd pakkuda selline muusikaparemik nagu La Roux, The Muse, Röyksopp jm.
Filmidest järkubkannatust tervenisti ära vaadata vaid üks, " Michael Clayton" George Clooneyga peaosas.
Mõru pill kogus lennu ja terve aasia reisi juures on see, et mõni päev varem hakkab alaselg mulle liiga tegema, ja nii hullusti, et reisipäeva hommikuks ma vaevalt käia suudan, rääkimata voodist tõusmist või dushi all käimisest. Ja häbenemata võin öelda et sel hommikul voodist välja tulles on mul silmad märjad!
Et mul alaseljaga ennegi probleeme on olnud, ma kohe paanikasse ei satu, on ju varemgi see mõne päevaga mööda läinud.
Ent seekord on valu tugevam, paar korda ikka kohe nii et kuku või maha..
Selg teeb mulle valu pea nädala, olles Taisse jõudmise hetkeks juba enam-vähem. Hiljem Phi Phi saartel suplemine jms annab väikese tagasilöögi kuid mõne päevaga on selg siiski enam-vähem korras.

Kuala Lumpuri jõudes jääb silma linna modernsus. Palju on uut ja väga kaasaegset- autod, majad, lennnujaam jms.
Elame Traders hotellis, 24. korrusel. Ja üllatus-üllatus aknast otsevaade Petronase kuulsatele tornidele, mis omal ajal maailma kõrgeimad olid (valminud 1998 aastal).Saan sealt ka head võtted oma fotokogusse.
Pean mainima, et mu meeli läbib kerge pettumus, ei olnud ma ju Malaysiast klaasi-betooni-terast otsima tulnud:(.
Esimesel korral peatume Kuasla Lumpuris vaid 2 päeva, seega mingisugusest suuremast muljest linna ja Malaysia kohta on mõtetu rääkida. Küll tuleksin Kuala Lumpuri ja Malaysia juurde tagasi hiljem.

Taisse jõudes märkan kohe erinevust riikide arengutaseme, inimeste, ühiskonna jms vahel. Olulist rolli mängib siin kindlasti religioon - Malaysia on islamiriik, kus asjad reguleeritumad- piiratumad, Tais on valitsevaks religiooniks budism.
See muidugi ei tähenda, et teised religioonid esindatud poleks vaid annab aimu ühiskonna põhilisest voolusuunast.
Tai jääb alatiseks meelde sõbraliku ja sooja paigana.
Sõin siin esimest korda elus 600g kuningkrevette mida ma siiani oma elus näinudki polnud.!!!!!Hea mulje jäi kõigist saartest kus ära käidud sai, kohustuslikus korras ka Koh Phi Phi, kus film " The Beach" on üles võetud.
Ja uskumatu, ongi selline nagu filmis, ehk isegi uhkemgi.Paradiis igal juhul. Ööelu on Tais see mis ka ära tuleb näha, nii ladyboyd, läbipaistvad klaaspõrandad, aluspesu mitte kandvad tai neiud, baarid kus noorte naiste vahel erinevaid riivatuid võistlusi korraldatakse.
Ja ikkagi ütleksin ,et see ei tähenda et Tai oleks vaid seksiturismi meka nagu tihti arvatakse. Tänavatel on ohtasti massaazisalonge kes ootava kundesid et neile "happy endiga" special massaazi pakkuda. Ja sellgipoolest, kogu virrvarr oma kontrastide ja kohatusega meeldib mulle. Meeldib inimeste sõbralikkus, külalsilahkus ja elukorraldus kus pole niipalju künismi( võrrelduna loomulikult, nt Eesti).Loomulikult pole ma sinisilmne ja olen kursis ka taide( nii meeste kui naiste) tulevikukindlustamise läbi sponsor-partneri leidmise läänemaadest. Aga samas, kas inimesel ei ole siis õigust enda tulevikku püüda kindlustada?

Loomulikult on suurim väärtus Tais loodus, suurematest turismikeskustest eemale minnes võtab see ikka päris sõnatuks.
Üksikud majakesed palmisalus, külad kus igasugune tsivilisatsioon kui mitte ei puudu siis tundub olevat 50-ndates aastates. Riisipõllud, rannad, laguunid läbipaistva veega kaljude vahel.

1 comment: